De fleste danskere er tilknyttet en tandlægeklinik, da sunde tænder er vigtigt. Som tandlæge skal du derfor være imødekommende overfor dine patienter, som kommer til klinikken, hvor en god service skal ydes. Efterspørgsel efter en tandlæge ses ofte, og du kan her blive klogere på, hvad du skal tænke over ved indretning af din klinik.
Patienterne skal prioriteres
Når din patient træder ind ad døren, skal personen føle sig velkommen. Nogen mennesker har en tendens til at være bange for tandlæger, og her er en god velkomst vigtig. Sørg for at skabe et hyggeligt venteværelse, hvor patienterne har mulighed for at læse blade eller lignende, mens de venter. Folk har ofte haft dårlige oplevelser hos tandlægen, og har udviklet tandlægeskræk. Tænk derfor i farver, billeder og møblering – en kedelig klinik med mørke træstole og gamle vægge er ikke indbydende, og leder ikke op til en rolig oplevelse i tandlægestolen. Du kan derfor være med til at dæmpe folks tandlægeskræk, og give patienterne en hjemmelig følelse ved at gøre disse små ting – det giver en helt anden oplevelse.
Indretning
En tandlægeklinik skal være praktisk for dig som arbejdende. Der kommer ofte mange mennesker igennem i løbet af en dag, og du skal mellem deres besøg hurtigt gøre klar til den næste. Du skal have alle de små detaljer med i din overvejelse, når det kommer til indretning. Det hele afhænger af klinikkens størrelse og antal ansatte. Det kan ofte være en god ide at have skabe til dine ansatte, hvor de kan lægge deres almindelige tøj og ejendele ind. Inde ved tandlægestolen skal du have skuffer til diverse plastikhandsker og gøre plads til inventar. Indretningen af din klinik kan zystm hjælpe dig med – du vil her få den bedste indretning til din tandlægeklinik. Læs mere på zystm.com/da/, og tag godt imod dine patienter.