Hvis du arbejder direkte med kunder eller klienter, hvor disse kommer til din arbejdsplads på et kontor eller lignende, kan det være vigtigt at skabe et imødekommende miljø til disse, så de føler sig velmødt og godt tilpas i virksomhedens rammer. Hvordan du kan gøre dette, kommer der nogle tips til her.

Få styr på det æstetiske

Selvom, ordsproget siger, at man ikke skal dømme bogen på omslaget, så er det udseendet og atmosfæren, der møder dine klienter først, og det der dermed ofte vil have stor betydning for førstehåndsindtrykket. Derfor kan det nogle gange godt betale sig at gøre lidt ud af de lokaler som kunderne skal befinde sig i. Så der skabes den rigtige stemning, og førstehåndsindtrykket af virksomheden bliver så positivt som muligt. Det kan være indretningen skal afspejle nogle af de værdier I har som virksomhed, så dette også indføres i førstehåndsindtrykket, hvilket eventuelt kan vise sig fordelagtigt. I den sammenhæng kan det også være essentielt, at der er rent og ryddeligt, der kan bidrage med nogle positive værdier i modsætning til at det modsatte tilfælde potentielt kan sende negative signaler.

Tilbyd en snack eller kaffe

En anden måde, hvorpå du kan vise denne imødekommenhed overfor kunderne er ved at tilbyde dem eller give dem adgang til en snack eller en kop kaffe eller lignende. Det kan løses ved at arrangere en frugtordning og en kaffemaskine, så der bringes frisk frugt til arbejdspladsen og provideres mælk til kaffemaskinen, som dine kunder benytte sig af, hvis lysten melder sig. FrugtKurven firmafrugt er FrugtKurve, snacks, mælk til kaffen, sodavand til virksomheder og Økologisk frugt til virksomheder. Frugtordning til virksomhed i FrugtKurv eller FrugtKasse. Frugtordninger til erhverv fra FrugtKurven.

Det kan også være, at der er noget andet der giver mening at tilbyde jeres kunder ud fra jeres virksomhed og jeres service eller produkt.